- 1 Wat is een SEO-strategie en hoe pas je het succesvol toe?
- 1.1 Online marketing is essentieel
- 1.2 Plan van aanpak
- 1.3 Drie vormen van marketing
- 1.4 Wat is Search Engine Optimization? (SEO)
- 1.5 Wat is het doel van SEO?
- 1.6 Website optimalisatie
- 1.7 Wat is trefwoordonderzoek?
- 1.8 Tools om zoekwoorden te vinden
- 1.9 Welke SEO-tools kun je gebruiken om beter gevonden te worden in Google?
- 1.10 Alternatieven Semrush?
- 1.11 Gratis SEO-tool
- 1.12 Conclusie – hoe wordt jouw website gevonden op Google
Wat is een SEO-strategie en hoe pas je het succesvol toe?
Marketing is het proces van het aantrekken van nieuwe klanten voor jouw bedrijf. Het is een essentieel onderdeel van de zakenwereld. Wil je graag succesvol zijn met jouw bedrijf?
Dan moet je leren hoe je jouw bedrijf goed op de markt brengt. Een manier om dat te bereiken is het gebruik van een goede SEO-strategie. Wat is het precies en hoe pas je het succesvol toe?

Online marketing is essentieel
Het internet heeft de manier waarop bedrijven werken en zichzelf promoten voorgoed veranderd.
Online marketing is tegenwoordig een van de meest effectieve manieren om te adverteren voor jouw bedrijf. Pas je het niet toe, dan mis je veel potentiële klanten en dat is jammer. Er zijn veel verschillende vormen van marketing. De drie meest populaire vormen van marketing zijn reclame, direct mail en e-mail marketing.

Plan van aanpak
Wie (online) succesvol wil zijn heeft een plan van aanpak nodig. Marketing is een van de belangrijkste onderdelen van elk bedrijf.
Als je geen plan hebt is de kans op mislukking groter. Het is dan ook ontzettend belangrijk om te leren hoe je jouw producten en/of diensten online kunt verkopen.

Drie vormen van marketing
Reclame is het gebruik van gedrukte of elektronische media om een product of dienst te promoten. Direct mail is een methode van reclame waarbij je brieven, catalogi of briefkaarten naar klanten stuurt.
E-mailmarketing is het versturen van promotie-e-mails naar mensen die interesse hebben getoond in uw product of dienst.

Wat is Search Engine Optimization? (SEO)
Bijna elk bedrijf past Search Engine Optimization (SEO) toe. Het Nederlandse woord voor deze vorm van marketing is zoekmachine optimalisatie.
Zoekmachine optimalisatie (SEO) is het proces van het optimaliseren van jouw website voor zoekmachines. Dit betekent dat je ervoor moet zorgen dat al uw inhoud relevant is voor de zoekwoorden die mensen in het zoekvak intypen.

Wat is het doel van SEO?
Het doel van SEO is om zoveel mogelijk mensen naar jouw website te krijgen, wat zal leiden tot meer verkoop.
Je kunt dit bereiken door ervoor te zorgen dat uw website een hoge pagina ranking krijgt in de zoekmachines. Minstens zo belangrijk is het hebben van een website met inhoudelijke content en goede navigatie.
Website optimalisatie
SEO is een zeer belangrijk onderdeel van het marketingproces. Wie nieuwe klanten wil aantrekken voor een bedrijf moet in staat zijn om de website te optimaliseren, zodat het hoog scoort bij de zoekmachines.
Er zijn veel verschillende technieken die je kunt gebruiken om jouw pagina ranking te verbeteren. Een daarvan is trefwoord onderzoek (keywords). Laten we daar eens verder naar kijken.

Wat is trefwoordonderzoek?
Trefwoord onderzoek is het proces van het vinden van de juiste zoekwoorden voor jouw bedrijf. Sterker nog: je moet trefwoord onderzoek doen voordat je zelfs maar begint met het schrijven van uw artikelen, blogs of persberichten.
Zodra je weet welke woorden mensen intypen in de zoekmachines kun je artikelen, blogs of persberichten schrijven die deze zoekwoorden bevatten. Dit helpt jou om hoog te scoren in de zoekmachine ranking en om het verkeer naar jouw site te vergroten. de zoekmachines en uw verkeer te verhogen.
Tools om zoekwoorden te vinden
Trefwoorden zijn de woorden die mensen typen in het zoekvak wanneer ze op zoek zijn naar informatie over uw product of dienst. Je kunt er achter koemn welke zoekwoorden mensen gebruiken door een zoekwoord zoekopdracht uit te voeren.
Er zijn veel verschillende tools beschikbaar om uit te vinden welke zoekwoorden mensen vaak intypen. Verreweg het meest populaire zijn Google’s Keyword Tool en Wordtracker.

Welke SEO-tools kun je gebruiken om beter gevonden te worden in Google?
Wil je écht gevonden worden in Google. Dan kun je het best gebruik maken van Semrush. Semrush is wereldwijd de meest gebruikte SEO-tool. Door gebruik te maken van Semrush, kan jouw website en/of webshop veel beter gevonden worden.
En als er iets belangrijks is, dan is het wel vindbaarheid. Je kunt een mooie webshop hebben, maar zonder klanten, hou je het niet vol.

Alternatieven Semrush?
Een goed alternatief voor Semrush is SEranking. SEranking is een populaire SEO-tool die jaarlijks steeds meer wordt gebruikt. Ook veel online marketing bedrijven maken er gebruik van. Dat is niet voor niks. SEranking werkt erg fijn. Ook kun je verschillende marketing-scannen uit voeren.
Hierdoor kun je snel zien wat potentiële klanten nodig hebben. Zo is het ook een stuk makkelijker om advies te geven.
Alles staat voor je klaar, je krijgt een net bestand toegestuurd. Deze kun je zo naar de klant sturen. Ideaal dus!
Gratis SEO-tool
Heb je geen zin om maandelijks geld te betalen voor een SEO-tool? Dat snappen wij! Er zijn verschillende gratis SEO-tools. Deze tools hebben meestal een betaalde- en een gratis versie. Wil je de betaalde versie niet? Dan is dit mogelijk. Met een gratis-versie heb je beperkingen.

Gratis SEO-tool
Heb je geen zin om maandelijks geld te betalen voor een SEO-tool? Dat snappen wij! Er zijn verschillende gratis SEO-tools. Deze tools hebben meestal een betaalde- en een gratis versie. Wil je de betaalde versie niet? Dan is dit mogelijk. Met een gratis-versie heb je beperkingen.
Een tool die je gratis kunt gebruiken voor zoekwoorden onderzoek is bijvoorbeeld ubersugest. Via deze gratis SEO-tool kun je jouw website beter vindbaar maken. Deze tool geeft precies aan hoe vaak er op welk zoekwoord wordt gezocht.
Heb je de gratis-versie? Dan kun je 3 keer per dag zoekwoorden onderzoek doen. Heb je de betaalde versie? Dan kun je dit onbeperkt doen. Ubersugest is zeker een aanrader wanneer je niet wil betalen voor een SEO-tool, maar toch beter gevonden wil worden in Google.

Conclusie – hoe wordt jouw website gevonden op Google
Wil je dat jouw website gevonden wordt? Dan moet letterlijk alles goed zijn. Een snelle website, met veel content en goede backlinks. Dat is pas het begin. Backlinks kun je tegenwoordig kopen op verschillende websites. Wij kopen backlinks bij debacklinks.nl. Dit kunnen wij jullie ook zeker aanrader. Hier krijg je goede kwaliteit links, voor weinig geld.
Uiteindelijk is het allerbelangrijkst om regelmatig nieuwe content aan je website toe-te-voegen. Hierdoor weet Google dat je actief bent. Website met veel content hebben gemiddeld meer interne links. Dit is een belangrijke vorm van SEO-optimalisatie. Hierdoor zul je hoger ranken in de zoekmachine.
Ik kan wel concluderen: een SEO-strategie is belangrijk als je gevonden wilt worden in Google. Hoe je dit succesvol toepast? Regelmatig een blog schrijven, een snelle website en goede backlinks