- 1 Wat is conversie optimalisatie en hoe kun je het verbeteren?
- 1.1 Wat is conversie optimalisatie?
- 1.2 Hoe gebruik je conversie optimalisatie?
- 1.3 Wat zijn de voordelen van conversie optimalisatie?
- 1.4 Conversie percentage verhogen met Plug and Pay
- 1.5 Wat kost conversie optimalisatie?
- 1.6 Hoeveel conversie kun je krijgen door conversie te optimaliseren?
- 1.7 Conclusie kun je je conversie percentage verhogen
Wat is conversie optimalisatie en hoe kun je het verbeteren?
Om een succesvol online bedrijf te hebben, moet je begrijpen hoe je jouw producten en diensten goed op de markt brengt.
Het belangrijkste om te weten is hoe je bezoekers omzet in klanten. Er zijn veel verschillende manieren om dit te doen. In dit artikel zullen we ons richten op een van de beste manieren om bezoekers om te zetten in klanten, namelijk met behulp van conversie optimalisatie.

Wat is conversie optimalisatie?
Conversie optimalisatie is een techniek die gebruikt wordt door internet marketeers om het aantal mensen te verhogen die hun producten of diensten kopen. Deze techniek helpt jou om uit te vinden wat werkt en wat niet werkt voor de bedrijfswebsite. Het is een proces van het testen van verschillende soorten marketingcampagnes. Aan de hand daarvan bepaal je welke campagnes effectiever zijn dan andere. Je kunt deze bevindingen vervolgens gebruiken om jouw marketingcampagnes effectiever te maken.

Hoe gebruik je conversie optimalisatie?
Er zijn vele manieren om conversie optimalisatie te gebruiken. Een van de beste manieren is het testen van verschillende koppen en kopvariaties. Je kunt deze techniek gebruiken om te bepalen welke koppen het meest effectief zijn om mensen naar jouw site te laten doorklikken.
Test verschillende kleuren en lettertypes
Een andere manier om conversie optimalisatie te gebruiken is het testen van verschillende kleuren, lettertypes en groottes. Je kunt deze techniek gebruiken bij het ontwerpen van uw website om te zien of bepaalde kleuren, lettertypen of formaten effectiever zijn dan andere.
Test de onderdelen van jouw site afzonderlijk
Wanneer u conversie optimalisatie gebruikt, moet je de verschillende elementen van uw website afzonderlijk testen. Probeer het bijvoorbeeld eens met kleur van de website achtergrond. Wanneer je echter tegelijkertijd de kleur van het lettertype probeert te testen, heeft dit weinig effect omdat het de algehele uitstraling van de website beïnvloedt. Doe het dus los van elkaar om het beste effect te bereiken.
Aanbiedingen testen
Gebruik deze techniek oom om verschillende soorten aanbiedingen te testen. Denk bijvoorbeeld aan gratis proefaanbiedingen of aanbiedingen met een beperkte geldigheidsduur.
Conversieratiooptimalisatie gebruiken om de verkoop te verhogen
De beste manier om conversie optimalisatie te gebruiken om jouw verkoop te verhogen is het testen van verschillende marketingcampagnes. Vervolgens kies je voor de campagne die het beste werkt. Gebruik deze campagne om de verkoop van jouw producten en/of diensten te verhogen.

Wat zijn de voordelen van conversie optimalisatie?
Er zijn enorm veel voordelen aan conversie optimalisatie. Door het conversie percentage te optimaliseren, haal je meer omzet uit hetzelfde aantal bezoekers. Door een aantal slimme truckjes, kun je serieus groeien met jouw bedrijf.
De kosten zijn meestal eenmalig, je betaalt dus geen abonnementskosten. Laat je het conversie percentage optimaliseren? Dan kun je vooruitgaan met jouw bedrijf. Let op! Tegenwoordig bieden veel bedrijven conversie optimalisatie aan. Bij niet alle bedrijven zul je resultaat zien. Kijk dus uit met wie je samenwerkt.
Vraag eerst naar reviews of webshops die eerder zijn geoptimaliseerd. Zo weet je ongeveer wat je kunt wachten.
Meer omzet door een betalingssysteem? Dan kun je het best Plug & Pay gebruiken. Plug & Pay is een software van de jongens van de IMU.

Conversie percentage verhogen met Plug and Pay
Meer omzet door een betalingssysteem? Dan kun je het best Plug & Pay gebruiken. Plug & Pay is een software van de jongens van de IMU.
Met Plug and Pay verhoog je niet alleen het conversie percentage, je kunt ook betaling ontvangen. De betalingen lopen via Mollie. Mollie is één van de beste betaalproviders van Nederland. Heb je geen betaalprovider in jouw webshop? Dan kun je geen betalingen accepteren.
Een betaalprovider is dus cruciaal. Plug & Pay biedt verschillende pakketten aan. Door alle deze pakketten zal het conversie percentage strijden.
De verschillende pakketten zijn: Lite, Premium en Ultimate. De Lite versie kost 9 euro per maand.
Hiervoor krijg je
- Betaalpagina templates
- Kassakoopjes
- Facturen en exports
- 3 producten
- 3 checkouts
- 50 transacties per maand
Wil je een jaarlijks-abonnement afsluiten? Dan ben je een stuk goedkoper uit. De kosten zijn dan 9 euro per maand. Alle kosten zijn exclusief btw.
Vind je dit pakket te klein? Dan kun je gaan voor de premium versie. De premium versie kost 59 euro per maand. Hiervoor krijg je een uitgebreid pakket. Het premium pakket bij Plug & Pay bevat:
- Alles uit Lite
- One-click-upsells
- Abonnementen
- Betalen in termijnen
- A/B testen
- Onbeperkt producten
- Onbeperkt checkouts
- Eigen domein
- 500 transacties
- Premium support
Ben je nooit tevreden? Wil je altijd het beste? Wil je dat mensen jouw producten gaan promoten? Kies dan voor het ultimate pakket van Plug & Pay. Bij het ultimate pakket zit de affiliate-Marketplace inbegrepen. Mensen kunnen nu jouw producten en/of diensten promoten.
Kopen mensen iets via hun link? Dan moet je commissie betalen. Hoeveel commissie je moet betalen? Dan bepaal je helemaal zelf. Wel is het een vooraf gesproken bedrag. Jouw producten en/of diensten zijn zichtbaar op de Plug and Pay Marketplace. Hierdoor krijgen publicers mogelijkheid om jouw producten te promoten.
Dit zit er precies in het Ultimate pakket van Plug and Pay
- Alles uit Premium
- Affiliate systeem
- Affiliate marketplace
- 2500 transacties per maand
Zelf meer omzet en een hoger conversie percentage? Gebruik dan Plug and Pay.

Wat kost conversie optimalisatie?
De kosten voor het optimaliseren van conversie zijn verschillend. Het ligt er maar net aan, bij welke partij je dit wilt laten doen. Kies je voor Plug and Pay? Dan verhoog je niet alleen de conversie, maar ook de gemiddelde orderwaarde.
Niet elk bedrijf is er even lang mee bezig. Het uurtarief dat deze bedrijven rekenen? Ongeveer 60 euro per uur exclusief btw. Conversie optimalisatie kan dus erg duur zijn, maar jouw bedrijf kan hierdoor ook een enorme groei krijgen.
Een mooi organische groei doormaken? Dit kan door blogs te ruilen. Je zoekt dan linkpartners. Jij mag op andermans website een gastblog plaatsen. Hierdoor bouw je aan een linkprofiel.

Hoeveel conversie kun je krijgen door conversie te optimaliseren?
Hoeveel conversie je kunt krijgen? Dat is erg afhankelijk van de producten die je verkoopt. Verkoop je een duur product?
Dan heb je waarschijnlijk een laag conversie percentage. Verkoop je producten die je dagelijks nodig hebt? Waarschijnlijk is het conversie percentage dan een stuk hoger.
Het conversie percentage ligt redelijk hoog bij shampoo en printerinkt. Het percentage is een stuk hoger dan bij een jacuzzi.
Jacuzzi’s zijn gemiddeld redelijk duur, mensen gaan dit soort producten niet zomaar online kopen. Bij producten met een laag conversie percentage, gaan mensen een stuk beter vergelijken.
Over het algemeen hebben duurder producten een lager conversie percentage als bij goedkope producten.
Door je conversie goed te optimaliseren, kun je het percentage soms tot wel 1% verhogen. Dan heb je dus 50% meer omzet.

Conclusie kun je je conversie percentage verhogen
Het is zeker mogelijk om het conversie percentage van je webshop te verhogen. Dit kun je doen door conversie optimalisatie. Met verschillende tools kun je alleen je conversie percentage verhogen, maar ook de order waarder.
Dit kun je het best doen met Plug and Pay. Deze software gebruik ik ook voor meerdere webshop. Het werkt uitstekend!